Alla inlägg under november 2010

Av Sofia Janzon - 30 november 2010 22:29

Såg en mkt rolig och bra film ikväll:

 

Lättsam och rolig vardagsfilm, precis i min smak! :)


Mkt bra skådespeleri av Björn Bengtsson som spelade tvillingbrorsorna Nicklas och Hasse, han kunde verkligen representera två olika individer med olika kroppsspråk osv trots exakt lika utseende! Och Tuva Novotny är ju alltid lika bra, hon kan verkligen ta sig an vilken roll som helst, hon passar i allt!

...

Av Sofia Janzon - 30 november 2010 15:25

Men ge mig ett mail..!

Av Sofia Janzon - 29 november 2010 08:02

Alex var lite dålig i magen i helgen så de blir hemma från dagis idag. Som tur är har ingen annan i familjen blivit smittad, vitpeppar till oss vuxna verkar ha funkat bra! Matilda har fått övervakande handtvättning rätt så ofta och toan har blivit rengjord efter varje gång Alex varit där, så vi har gjort allt för å slippa ligga sjuka hela familjen. :)


Nu är Alex som vanligt så vi hoppas på dagis imorgon så C-uppsatsen får sin uppmärksamhet igen. ;)


Frukost står som första punkt på dagordningen nu och sedan har det beställts målning å bakning, vi får väl se hur mkt vi orkar och hinner, det mesta brukar hänga på 6-årsutbrotten, hur frekventa de är alltså.. man orkar inte med så många såna kan jag meddela.. Men hon är ju ändå min lilla prinsessa:


 

Såhär fin va hon när hon skulle på utklädningskalas hos en kompis för någon vecka sedan. <3



Av Sofia Janzon - 25 november 2010 20:39

Inser att jag är lite dålig på att lägga ut bilder på bloggen, så det får jag ta å ända på! Å vad passar väl bättre än att lägga ut en bild med mina gopluttar. <3


Den här bilden är tagen i skogen ovanför där vi bor för ca 1,5 månad sen. Vi grillade korv med Nanne (alias Johanne) som barnen gillar väldigt mkt, speciellt den lille. ;)


Det var en väldigt mysig dag, det får vi göra om till våren när det är lite mindre snö, tills dess får vi åka pulka och bob! :D

Av Sofia Janzon - 24 november 2010 21:04

Ja, jag säger då det. Övik är väl en stad man inte pratar och hör så mkt om men snacka om att det är fint där! Vi får inte glömma bort denna underbara stad. Tänk att strosa nere vid hamnen med en glass en vacker sommardag eller blicka ut över vattnet en solig och bitigt kall vinterdag (bara det inte blåser alltför mkt som idag ;)), det är väldigt vackert!


Förutom att njuta av hamnen har jag varit på en skatteinfo för företagare, redovisare samt banker, mkt intressant f ö, blivit matad med revisionsmetodik av en MKT duktig och trevlig fd. revisor på E & Y's kontor samt blivit bjuden på lunch på Swedbank Arena! Låter som en toppendag va? Ja, förutom blixthalkan på väg upp dit vid 06 på morgonen så var det verkligen en toppendag. Och dagen avslutades självklart med dusch och mys och gos med mina småhjärtan! <3 Livet e bra härligt ibland.

Av Sofia Janzon - 24 november 2010 18:33

Matilda upptäckte nyss att en ny tand va på väg nere under en av framtänderna. Det konstiga är att den tanden som är ovanpå inte ens är lös.. men den lär väl bli det rätt snart. Min stortjej!

Av Sofia Janzon - 23 november 2010 20:26

Ja, idag fick jag följa med på ett kundbesök och det var ju en ny upplevelse! Spännande och givande återigen. Var ungefär som jag tänkt mig men ändå lite annorlunda. Verkligen kul att jag få vara med på många olika moment så man får se allt vad de gör på dagarna.


Imorgon ska jag som sagt till Övik. Ska vara där uppe 7.30 så det blir till att åka hemifrån strax före 6.. Snart blir det sängen här med andra ord. Barnen sover sedan 1 h tillbaka och Niklas är hos en kompis å fixar med nån dator så jag sitter ensam i soffan å småkollar på "I form med Anna Anka". Säga vad man vill om Anna Anka, men vilja och driv har hon verkligen!

Av Sofia Janzon - 22 november 2010 19:56

Ja, idag har jag varit på min första praktikdag! Det var verkligen skoj och givande att äntligen få använda det man läst i praktiken. Var lite rädd att jag skulle få sitta på en stol och inte göra nånting och bara känna mig ivägen hela tiden, men så blev det inte! Jag fick en jättesnäll och bra "handledare" som direkt lät mig kontera och bokföra själv, skitkul! :)


Imorgon ska jag följa med ut på kundbesök och på onsdag ska jag till Övik på skatteseminarium, vilken fullspäckad vecka! :) Sen får vi se vad som händer på torsdag och fredag, säkert något givande och bra. Jag ser redan fram emot morgondagen. Nu blir det slapp i soffan, ska nog kolla på nåt gammalt inspelat BiggestLoser eller nåt å bara låta hjärnan vila lite innan läggdags.

Presentation


Me and little M

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards