Alla inlägg under december 2010

Av Sofia Janzon - 31 december 2010 23:24

Jahapp, då var det här året snart slut.. vart tog 2010 vägen egentligen? Detta år har gått fortare än nånsin, det skulle inte göra något om nästa år blir lite lugnare. :)


Ikväll har vi varit på mysigt nyårsfirande hos kära vänner i Häggdånger, tack för det alla fina! <3 Barnen sover sedan drygt 1 h så de slog rekord i att vara uppe länge ikväll, men det lär nog dröja några år till innan de orkar hålla sig vaken ända till tolvslaget.


 

Nu är det bara å vänta knappa 30 min på det nya året. Jag blir alltid lite sentimental på nyårsafton så nu ska jag sätta mig i lugn och ro och tänka över året som varit och blicka framåt på nästa år, i bakgrunden hör jag skönsång på nyårsprogrammet på 1:an, mysigt!


Gott nytt år till er alla, låt oss vara ännu snällare med varandra kommande år och glöm inte att ha ett leende på läpparna, glädje sprids snabbare än löpeld och med glädje och lycka kommer man långt! :)



Av Sofia Janzon - 30 december 2010 20:58

Idag har vi varit i Birsta och jag vet inte vem som e tröttast, barnen eller föräldrarna..? Förmodligen föräldrarna. Barnen var såå jobbiga där, det brukar för det mesta gå bra och de brukar oftast vilja följa med, så även denna gång, men oj vad vi ångrade oss att vi åkte ner. Nu blir det filmkväll å god hallon/blåbärpaj! :)

Av Sofia Janzon - 29 december 2010 20:39

Niklas och Alex var på Coop idag å Alex förälskade sig i en bok om Bärgar'n, ni vet han den där tokroliga bärgar-bilen i Blixten McQueen. :)


 

Det blir nog en favoritbok det här, "Bäyyen" som Alex säger, sötnosen! <3


Idag har vi även varit på 6-årskontroll (eller 5-års?) på BVC. Matilda skulle få vaccinspruta på poolio och vad mer de nu är för och jag var helt beredd på att jag skulle tappa öronen eller nåt liknande. Hon är ju en ganska känslig tjej och har ganska lätt för att börja gråta (läs: skrikgråta) men medan sköterskan gav henne sprutan räknade hon samtidigt som hon skrattade, haha, hon e ju för rolig! <3

Av Sofia Janzon - 29 december 2010 15:32

Reflekterade över en sak idag.. Alex har aldrig gillat tecknade filmer speciellt mkt. Det känns ovanligt för barn i hans ålder. Inte för att det spelar ngn roll, var bara nåt jag kom å tänka på idag då han återigen valde Lotta på Bråkmakargatan när han skulle titta på film. Han har haft små korta perioder av Postis Per- och Rorri-tittande men nu e de inget tecknat alls. Populärast just nu är Sunes Jul, Lotta å Hanna Montana - filmen (fortfarande). Blixten McQueen är också populär men det är sällan han vill se filmen, bara korta YouTube-klipp. :)

Av Sofia Janzon - 28 december 2010 22:14

Kom på att jag lovat bilder för ett tag sen.. här kommer lite:


 

Matilda testar en julklapp! Skidorna från mormor och morfar blev väldigt populära, riktiga Fischer-skidor blir väl alla glada över!? :)


 

Matilda-sötnosen i sin egenvalda julklänning! <3


 

Matilda på skidor igen och Alex skottar lite i bakgrunden. Båda med sina favoritjulklappar. Tänk vad lite skottning kan göra lillgubben glad! :)


SötAlex som tomte <3


 

Alex som Blixten McQueen-racerförare! En julklapp från farbror Joakim och kusin William. :)


Av Sofia Janzon - 28 december 2010 22:11

Idag har jag varit på urvalsseminarium hela dagen. Det gällde ett jobb som ekonomihandläggare som jag sökt hos Härnösands kommun. Det var en ny upplevelse kan jag säga.. Blandade känslor efteråt och helt slut i huvet. Man har verkligen försökt prestera sitt bästa hela dagen och märkt av att alla saker jag sagt och gjort har granskats och analyserats. Spännande och lärorikt men samtidigt energiuttömmande. :)


Än vet jag dock inget om resultatet utan ni får gärna fortsätta hålla tummar och tår resten av veckan. ;)

Av Sofia Janzon - 27 december 2010 23:06

Imorgon gäller det..! :)

Av Sofia Janzon - 26 december 2010 22:31

Blev kallad "ditt jävla pucko" idag.. tråkigt att en del människor aldrig verkar riktigt mogna, hur gamla de än blir. Nån gång måste man ju kunna lära sig att tilltala folk på normalt sätt även om man blir irriterad eller arg. Ja, tråkigt är det iaf. Å jag kan försäkra Dig om att jag inte är något pucko. Många saker är jag, men definitivt inget pucko!

Presentation


Me and little M

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards