Alla inlägg den 5 december 2010

Av Sofia Janzon - 5 december 2010 22:03

Tre filmer vi sett denna helg: Frozen, Inception och Datenight. Tre helt olika filmen bör tilläggas.

  • Frozen. En thriller som var riktigt vidrig, bra film med fullt fungerande handling men lite väl magstark för min smak.. Jag gillar inte filmer som ger mig mardrömmar.
  • Inception. Ja, den har vi ju i ärlighetens namn inte bara sett i helgen utan det har tagit oss 3 kvällar att ta oss igenom den, ca 3h tror jag den va. Komplicerad handling, gäller att man e på topp i hjärnkontoret för att kunna hänga med, därav vår uppdelning, vi var helt enkelt för trötta för att hänga med genom hela filmen så vi orkade bara 1h i taget, hehe. Men ändå måste jag säga att det var en mkt bra film, lite konstig och svår, som sagt, men bra och definitivt sevärd.
  • Datenight var en lite lättsammare film. En romantisk komedi som trots ett ironiskt sätt att framföra det var lite actioninspirerad också. Inget som var gastkramande spännande, men lite actioninslag fanns där allt. Lättsam och rolig film med lite annorlunda handling för att vara en romanisk komedi.

Så, det var dagens filmtips, välj själv! ;)

Av Sofia Janzon - 5 december 2010 19:49

Stackars Alex drömde en mardröm inatt om jultomten. Jag vaknade vid 2-tiden av ett hysteriskt skrik blandat med "mammaaaa" och när jag kommer in till barnens rum sitter Alex i fotändan på sin säng och är helt vettskrämd. Han skakar i hela lillkroppen och är alldeles iskall om händerna. Sedan släpper han mig inte på flera timmar. Han låg och stirrade klarvaket i över en timme, ville absolut inte blunda, händerna var fortfarande iskalla och blev inte varma sålänge jag var vaken iaf.. skumt hur det kan bli. Jag tyckte så synd om honom, stackarn.. finns de nå värre än såna där jätteläskiga drömmar.


 

Sötnosen! Man undrar ju exakt vad han drömde, han sa iaf att det var tomten. Vi får väl se hur han reagerar på julafton då, nu vill han absolut inte ha besök av nån tomte.. han vill inte ens ha julklappar eftersom vi sa att det var ju snälla tomten som kommer med dem. Jaja, vi har ju ett tag på oss å bearbeta honom, han kanske glömmer det snart också, får vi hoppas iaf.

Av Sofia Janzon - 5 december 2010 12:14

Igår var en helt underbar vinterdag. Lagom kallt och en massa snö att leka i! Grannarna kom förbi och fråga om vi ville följa med till Björners backe för att åka pulka och grilla korv. Men.. det var oxå en pluggdag på biblo så kunde tyvärr inte följa med :/ .. tur att vi hann ut på fm hela familjen å vi kunde skotta och leka. :)


Idag är en ny dag med fina sakta fallande snöflingor, dock är det lite kallare idag ca -10 grader. Nu blir det iaf makaroner å varmkorv till lunch och sen ska vi nog ut och kyla ner oss lite, låter som att det behövs av ljudnivån att döma.

Presentation


Me and little M

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards