Alla inlägg under januari 2011

Oro

Av Sofia Janzon - 31 januari 2011 19:47

Upptäckte en knöl bakom ena örat på Alex ikväll.. Usch vad orolig och rädd jag blev! Men jag kom på att en vän pratade om hennes nyfödde son i höstas som fått en knöl bakom örat och att det bara var en svälld lymfkörtel och att man har en massa såna bakom öronen och längs nacken, som jag förstod det.


Knölen känns som en mandel ungefär och går att "flytta runt" lite.. Samtidigt som man tänkter: "Det är säkert ingen fara", så hinner det snurra så många otäcka tankar i huvet.. tänk OM det skulle vara cancer.. vad fruktansvärt! Men som sagt, det är nog inget.. Har lugnat mig nu efter lite googlande och en hel del forum-läsande. Men självklart ska vi ändå kolla upp det för säkerhets skull! Jag fick ont i magen efter jag upptäckt den. Huga, mitt lillhjärta!

Av Sofia Janzon - 30 januari 2011 21:54

Äntligen tog jag mig iväg på ett Friskis-pass. Det var roligt och jobbigt, precis som de ska va. :) Var med barnen på familjegympa också, så det blev två vändor till gympasalen idag. Förhoppningsvis fortsätter det så varje söndag, hela våren! :)


Ny jobbvecka börjar imorgon.. vart tar helgerna vägen?? Tur att jag har ett roligt och givande jobb så veckodagarna inte känns bortslösade! :)


Gonatt!

Av Sofia Janzon - 29 januari 2011 23:20

Såg en mkt bra film igår så jag ville bara bjuda på ett litet filmtips! Alla har väl kanske tänkt å se den ändå eftersom den är rätt omskriven men ändå..



Verkligen sevärd! :) 

Av Sofia Janzon - 28 januari 2011 15:56

Så var det fredag igen, gu vad veckorna går fort. Nu har jag redan jobbat 2 veckor på ekonomikontoret! Å jag trivs som fisken i vattnet. Idag hade det planerats in ett serverbyte och strömavbrott i huset där vi sitter samt grannhuset. Klockan 13 var vi tvungna att dra ut strömmen till alla datorer mm. Vad synd.. att vi inte kunde jobba mer, hehe. Vi gick hem strax före 14, lyxigt! :)


Idag har vi även haft gemensamt fredagsfika och avtackning av tre kollegor på fm samt lunchyoga, så det har inte blivit så mkt av själva jobbvaran idag. Men jag e rädd att vi får ta igen det på måndag. ;)


En tråkig sak är dock att Alex fått magsjuka.. Niklas hade åkt och hämtat honom på fm då han hade kräkts på dagis. Väl hemma mådde han bra och har ätit både lunch och mellis samt varit ute och skottat å lekt i snön. Så det verkar inte vara så farligt, som tur är. Kan bara hoppas att alla andra klarar sig och att han piggar på sig så vi kan ha en mysig helg tillsammans.

Av Sofia Janzon - 27 januari 2011 17:04

Trött i huvudet idag! Har gått bra på jobbet, men jag kände på eftermiddagen att det började bli tungt i skallen.. Har dessutom mått illa i flera dagar nu.. blir värst på kvällen men ligger även som en molnande känsla i magen hela tiden under dagen också. Hoppas bara att det inte utvecklar sig till nån magsjuka, men det tror jag inte. Borde väl isf redan brutit ut vid det här laget.


Sitter nu å väntar på att potatisbullarna blir klara.. ja, jag vet.. dålig mat! Men det får bli så ibland då man inte hinner med sig. Vi e verkligen inte van att vara 2 heltidsarbetande föräldrar. Sedan Matilda föddes har vi inte jobbat heltid nån gång, båda samtidigit alltså, så här gäller det att vänja om sig och börja planera!


Av Sofia Janzon - 26 januari 2011 17:15

Lagar mat, bloggar och kollar igenom posten samtidigt.. så ser livet ut för en (ovan) heltidsarbetare. :)

Av Sofia Janzon - 22 januari 2011 20:32

Känns som att jag inte har så mkt tid å ork att blogga nu för tiden.. Var helt knäckt igår när jag kom hem och det sitter i idag oxå.. Ingen "lugn och ro"-helg fick jag heller. Lunch och fika idag hos Niklas föräldrar för att fira hans mamma och mormor å imorrn ska vi till min mormor och morfar å hjälpa dem å skotta hustaket, sedan snabbt tillbaka till stan å skjutsa Alex på kalas, som jag ska vara med på för han vill ju inte gå själv, lillfisen. :) Efter kalaset blir det förmodligen framiljegympa på Friskis o Svettis. Hem å äta middag och sen drar nog jag iväg på ett eget F&S-pass. Måste ju komma igång med nån träning nu! Hoppas jag får många nya krafter av träningen, det behövs! 

Av Sofia Janzon - 21 januari 2011 20:05

Nu är denna jobb/skol-vecka över, skönt! Jag e såå trött. Somnade på soffan efter middagen med två barn klättrandes och kramandes på mig medan de kollade på film.


Idag har jag varit ledig från jobbet för att delta i slutseminariet/opponeringen för vår uppsats. Det gick faktiskt ganska bra, var intressant å höra de andras synpunkter på vår studie och även kul å få framföra ris och ros till de andras. Givande dag! Nu har vi (precis som alla andra..) några smågrejjer å fixa på uppsatsen innan den är helt färdig. Visst, vi kan lämna in den som den e å säkert få ett hyffsat betyg ändå, men nu när vi fått så bra feedback så kan vi lika gärna justera några saker så det blir en toppen-uppsats! Jag e så nöjd! :)


Det var så jobbigt att köra hem från Sundsvall idag. Det regnade, var ca -5 grader och jättehalt. Regnet frös på rutan hela tiden. Dessutom körde vi förbi 2 olyckor.. en bil hade fastnat mitt över mitträcket, nästan inne i Sundsvall, och den andra hade krockat med en älg.. precis innan vi kom, det va så otäckt å se.. Hoppas alla var välbehållna för älgen va allt annat än välbehållen. :(


Nu blir det verkligen tevesoffa och TE, för det har jag förtjänat!!


psst.. e de nu man kan kalla sig Civilekonom..? ;)

Presentation


Me and little M

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards