Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia Janzon - 9 januari 2011 16:03

Idag har vi varit ute i 5 timmar! Härligt! :)


Varmkorv i tunnbröd ute på gården, då slipper man gå in å ta av sig alla kläder och sen klä på sig allt när man vill gå ut igen. :)


 

Mm, gott med korv!


   

Dennis och Matilda kämpar sig upp på en stor snöhög och åker madrass nedför, superkul! :)


 

Oliwia och Alex studerar/beundrar traktorn som skottar av vår tomt.


 

Alex får åka traktor, världens lyckligaste kille! :D


Härlig dag ute i snön med hela familjen!

Av Sofia Janzon - 8 januari 2011 20:26

Sådärja, då har även vi städat undan julen, med dans å allt! :) Matilda har pratat om att dansa runt julgranen sen vi satte upp den men det har aldrig blivit av och inte ens på självaste julafton blev det nån dans, så nu var det hög tid! Mkt populärt för både liten och stor. :D Alex skrattade högt när vi tog en sväng in i köket och sedan in i lekrummet oxå. Jag och Niklas gjorde vad vi kunde för att komma på julsånger och komma ihåg texterna till dem, det gick väl sådär.. eller ganska bra iaf. :)


Niklas e hängig så han och Alex gav upp efter ett tag av operation: klä av julgranen, och gick och la sig, så jag och Matilda fortsatte och slutförde "kärringgörat", som Niklas sa (självklart på skämt). Men efter ett tag stod jag inte ut längre utan var tvungen och lägga mig med Alex för han var helt förtvivlad och bara grinade och skrek MAMMA! Lillkillen min, han e så mammig, det verkar riktigt göra ont i honom då han blir så där ledsen å mammasjuk. Han bara borrade in sig i mig då jag la mig med honom. <3


Men det var ju bra, jag fick både en mysstund med Matilda när vi plockade ihop granen (hon va så duktig så) och en mysstund med Alex när jag låg och gosade med honom. :)

Av Sofia Janzon - 7 januari 2011 19:28

 

Alex rockar!!   

Av Sofia Janzon - 6 januari 2011 22:20

Vi överlevde resan till och från Kramfors, men det var inget roligt väglag direkt.. Nu e vi iaf hemma och inomhus igen, det känns tryggt!

Av Sofia Janzon - 6 januari 2011 10:25

Efter att vi ätit klart frukosten satte vi oss i soffan och tittade på film, det slutade med att jag och Matilda låg och gosade och jag somnade.. När jag sedan vaknade satt både Alex och Matilda på golvet med 2 skålar (ganska små, men ändå!) fyllda med godis och chips..! Busungar, så går det tydligen när man somnar.. får nog tömma skafferiet på godsaker tror jag. :)

Av Sofia Janzon - 6 januari 2011 08:15

Ledig med barnen idag, men Niklas jobbar hela helgen. Jag och barnen ska tvätta, kolla på film och gå ut i snön å leka, åka spark å längdskidor! Först ska vi skjutsa pappan till jobbet och sen äta lite fruskost. Bortbjuden på middag är vi idag oxå, hos Niklas mormor i Kramfors. Men även det blir utan Niklas då han jobbar för länge för att hinna med dit upp..

Av Sofia Janzon - 5 januari 2011 22:02

Glömde ju berätta att jag klippt mig idag, äntligen! Skulle göra det före jul, men hade ju så grymt mkt att göra då så det fanns inte en chans att hinna med det.. Är iaf supernöjd! Inte så jättestor skillnad mot för vad jag brukar ha, men hon klippte lite kortare i nacken och behöll lite längd fram samt tunnade ur massor! Bort med trollhåret. ;)


När jag gick därifrån kände jag mig 2 kg lättare och frös om huvet.. haha, mitt rufshår har nog fungerat som mössa den sista tiden! :)


Tack till Sanne på Rut&Karl som fixade mitt hår så det blev fint igen! :)

Av Sofia Janzon - 5 januari 2011 21:56

Tack för alla tips på TV-serier! I väntan på att jag kan ta del av de förslag ni gett mig har jag fått Ugly Betty-serien av Niklas, tack för det! <3


Har sett första avsnittet idag och tror nog att det är en serie som kan passa mig. :) Har tidigare bara sett korta snuttar av serien då den gick på tv (kanske den gör fortfarande, vad vet jag?).


Så mycket bättre var så mkt bättre än jag trodde. Har inte följt det under hösten men efter alla lovord från höger och vänster var vi ju tvungna att se programmen, nu i efterhand. Första avsnittet är nu sett och snart ska vi se det andra, men det får bli i sängen så vi kan somna sen.



Presentation


Me and little M

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards