Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Sofia Janzon - 18 januari 2011 21:26

Idag fick jag höra härliga uttryck och funderingar från barnen, båda vid läggning. Alexander började med å säga: "Jag galen. Näe Alel såa mammas säng", sötnosen blev arg för att han inte fick sova i mammas säng, men det gick över ganska fort för han fick ändå ligga å gosa med mamma en stund i hans säng. :)


Efter en stund frågade Matilda: "Mamma.. Människan som kom först på jorden, vem födde den?" Hon har så många kloka funderingar min snart 6-åriga gojänta! Men den frågan fick vänta på svar tills imorgon, blev lite för långt och invecklat för att svara på precis vid läggdags.


Och för er som undrar hur det gick den Andra dagen på jobbet så säger jag bara: Det gick bra! ..och jag gillar det fortfarande. ;) Är dock lite tröttare i huvudet idag så uppsatsopponeringen (mitt kvällsjobb denna vecka..) kändes lite jobbigare idag. Men de e ju bara 1 vecka det handlar om. På fredag har vi slutseminarium och sedan är jag friiii. Endast jobb å tänka på med sån otrolig förmån som att vara ledig på kvällar och helger, helt ofattbar känsla just nu (för en som pluggat sen hösten -06). :) 

Presentation


Me and little M

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards