Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Oro

Av Sofia Janzon - 31 januari 2011 19:47

Upptäckte en knöl bakom ena örat på Alex ikväll.. Usch vad orolig och rädd jag blev! Men jag kom på att en vän pratade om hennes nyfödde son i höstas som fått en knöl bakom örat och att det bara var en svälld lymfkörtel och att man har en massa såna bakom öronen och längs nacken, som jag förstod det.


Knölen känns som en mandel ungefär och går att "flytta runt" lite.. Samtidigt som man tänkter: "Det är säkert ingen fara", så hinner det snurra så många otäcka tankar i huvet.. tänk OM det skulle vara cancer.. vad fruktansvärt! Men som sagt, det är nog inget.. Har lugnat mig nu efter lite googlande och en hel del forum-läsande. Men självklart ska vi ändå kolla upp det för säkerhets skull! Jag fick ont i magen efter jag upptäckt den. Huga, mitt lillhjärta!

 
 
Ingen bild

Ebba

31 januari 2011 20:14

Låter som en lymfkörtel Sofia. Var lugn!

 
Ingen bild

Lena

31 januari 2011 20:14

jenny hade mycket körtlar när hon var liten när hon var förkyld å så, men kolla upp det...

 
Ingen bild

sofia Eriksson

31 januari 2011 20:53

Sofia Det låter mera som en fettknäl än som en lymf. tror mig jag har haft det på Benjamin han som har cancer. Oftast bakom öronen och de är rörliga och strl från ärta till mandel. kan växa rätt fort utan att man tidigare sett den. Vi tog bort den på honom som en enkel rutin operation och redan vid uppvaket kom läkaren och visa upp den gula klumpen som var ett Fettknöl.. Men gå och kolla upp det skall man alltid göra. Kram Sofia
Har du frågor så hör av dig.

 
Sofia

Sofia

1 februari 2011 17:53

Tack för alla svar! Jag känner mig lugnare då jag fått samma svar många ggr nu. Men som sagt, vi ska kolla upp det ändå, för säkerhets skull.

http://sofiajson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Janzon - 16 mars 2011 07:17

Hemma med Alex igen, idag pga att han knappt kan äta och har ont i kinden/munnen hela tiden efter en olycka på dagis igår. Han halkade och ramlade in i en soffa och spräckte kinden precis bredvid munnen, det hade blött ganska mkt och han fick en rejä...

Av Sofia Janzon - 14 mars 2011 17:49

Har inte gått att komma åt jobbet hemifrån idag pga nåt nätverksfel.. illa! Det märks att jag trivs med jobbet då jag längtar dit efter en dag hemma.. Imorgon blir det jobb iaf, härligt att få göra bort den lilla hög som förmodligen växt under dagen....

VAB

Av Sofia Janzon - 14 mars 2011 14:06

Är hemma med Alex som är sjuk igen eller fortfarande.. han var ju pigg i torsdags och fick sedan feber igen natten till fredag. På lördagen tyckte vi han va riktigt frisk förutom lite hosta å täppt näsa. Men så igår kväll började han klaga på ont i ö...

Av Sofia Janzon - 13 mars 2011 14:59

..var vi lediga från jobb å dagis å eftersom barnen var lite piggare passade vi på att åka till Technichus! En rolig spegel där man kan se måååånga Alex'ar. :)   Eller 3 Matildisar. :)   Alex spelade lite spel för sig själv oxå. Och...

Av Sofia Janzon - 12 mars 2011 12:05

Alex gillar äpplen.. Men inte skal..   Det är jättekul på McDonalds:     Såhär stor mun måste man ha för å äta hamburgare:   ...

Presentation


Me and little M

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards