Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Helg och blommor

Av Sofia Janzon - 16 januari 2011 19:28

Oj, vilken helg! I fredagsvar jag och fikade med en mkt god vän som jag inte hinner träffa så ofta tyvärr, jag saknar henne ofta! Det känns som att vi har så mkt gemensamt och vi tänker och tycker lika om mkt. Jag fick dessutom (förutom att njuta av hennes fikasällskap) en jättefin tulpan-bukett av henne som grattis till jobbet. Så fina! Jag som hade tänkt att jag kanske skulle ta å köpa hem lite tulpaner och så får jag såhär fina! :)

 

När jag hämtat barnen gjorde vi god mat (färdig lagom till nät Niklas kom hem från jobbet) och fredagsmyste så mkt vi bara kunde med barnen. De var trötta (som vanligt på fredagar) så vi myste i soffan framför Blixten McQueen en stund och sedan Sunes Jul. Barnen smaskade på chips å saft och livet lekte! :)


Igår (lördag) åkte jag ner till stan och träffade mamma, vi köpte lite blommor till min syster som fyllde år igår och även jag fick blommor av mamma. Jag fick ett jättefint blomsterarrangemang, som jag själv fick välja ut (fast mamma tyckte samma som jag:)).

 

Den ska jag ha på vardagsrumsbordet så jag hoppas den får vara ifred från alla små klåfingrar som finns i det här huset.. :) Jag ska köpa nån fin duk dit också har jag tänkt. :)


I måndags efter intervjun (då jag blev erbjuden jobbet) kom Niklas föräldrar ner och grattade mig och då fick jag detta söta lilla arrangemang:

 

Så nu har jag många fina blommor här hemma, mkt hemtrevligt och fint. De påminner dessutom om vad många fina personer jag har runt mig, det är underbart! <3


Igår fyllde även vår granne Malin år och det firades (även hennes syrra som fyllt år några dagar tidigare firades) med maskeradfest i Häggdångers bygdegård! Superkul var det! Jag å Niklas var pirater och ja, det finns dokumenterat, bilder kommer sen då de lagts in i datorn. Stay tuned. ;)


Idag har vi slappat lite, barnen sov hos farmor å farfar inatt så det har varit lugnt hemma idag. Vid 16 hämtade vi barnen i Lunde och åkte till Hornöberget/Hotell Höga Kusten och åt en underbart god middag. Men barnen var trötta efter en händelserik helg och väl hemma somnade de båda två före 19 (!), hehe. Nu blir det lite slapp i soffan och peppning inför imorgon. Imorgon är min första dag på mitt nya jobb, jag längtar!! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Janzon - 16 mars 2011 07:17

Hemma med Alex igen, idag pga att han knappt kan äta och har ont i kinden/munnen hela tiden efter en olycka på dagis igår. Han halkade och ramlade in i en soffa och spräckte kinden precis bredvid munnen, det hade blött ganska mkt och han fick en rejä...

Av Sofia Janzon - 14 mars 2011 17:49

Har inte gått att komma åt jobbet hemifrån idag pga nåt nätverksfel.. illa! Det märks att jag trivs med jobbet då jag längtar dit efter en dag hemma.. Imorgon blir det jobb iaf, härligt att få göra bort den lilla hög som förmodligen växt under dagen....

VAB

Av Sofia Janzon - 14 mars 2011 14:06

Är hemma med Alex som är sjuk igen eller fortfarande.. han var ju pigg i torsdags och fick sedan feber igen natten till fredag. På lördagen tyckte vi han va riktigt frisk förutom lite hosta å täppt näsa. Men så igår kväll började han klaga på ont i ö...

Av Sofia Janzon - 13 mars 2011 14:59

..var vi lediga från jobb å dagis å eftersom barnen var lite piggare passade vi på att åka till Technichus! En rolig spegel där man kan se måååånga Alex'ar. :)   Eller 3 Matildisar. :)   Alex spelade lite spel för sig själv oxå. Och...

Av Sofia Janzon - 12 mars 2011 12:05

Alex gillar äpplen.. Men inte skal..   Det är jättekul på McDonalds:     Såhär stor mun måste man ha för å äta hamburgare:   ...

Presentation


Me and little M

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards